
Markkinointijohtajan iltapäivä – 4 ratkaisua arjen haasteisiin
Keskiviikko 2.4. kello 14–18
Botta, Museokatu 10, 00100 Helsinki
Tervetuloa mukaan markkinointijohtajien omaan iltapäivään! Tämän MarkkinointiKollektiivin tilaisuuden kautta haluamme antaa tukemme markkinointijohtajille arkeen, joka vaatii kohderyhmän sääntöjen tuntemista, myynnin ja markkinoinnin yhteistyön strategista ajattelua sekä markkinointitoimenpiteiden kannattavuuden seurantaa.
Tilaisuudessa paneudutaan neljään markkinointijohtajan työpöydältä löytyvän ajankohtaiseen teemaan. Teemoja käsitellään ensin asiantuntijapuheenvuoroina kaikille yhteisessä alustuksessa, jonka jälkeen niihin syvennytään sparripiireissä, eli fasilitoiduissa pienryhmissä. Lisäksi tilaisuuden ohjelma mahdollistaa verkostoitumista markkinointijohtajien kesken.
Tilaisuus on veloitukseton. Mukaan mahtuu 50 markkinointijohtajaa ilmoittautumisjärjestyksessä.
Tilaisuuden teemat
Luo kasvua Gen Z -kohderyhmässä – Näin tavoitat, vakuutat ja sitoutat alle 30-vuotiaat kuluttajat
Tunnetko sinä markkinointijohtajana säännöt, joilla brändisi voi luoda kasvua ja vahvistaa jalansijaa ostovoimaltaan nopeasti kasvavan Z-sukupolven keskuudessa? Nykymaailmassa menestyvät brändit pelaavat kuluttajien säännöillä, ei toisin päin. Kohderyhmän käyttäytymisen ja koodiston tunteminen korostuu erityisesti diginatiiveissa nuorissa kuluttajissa, jotka ovat rikkoneet perinteisen markkinointifunnelin.Teeman asiantuntijana toimii Eija Gerlander (Bängeri).
Markkinoinnin ja myynnin yhdistyminen: liidistä rahavirtaan
Ostamisen muutos pakottaa markkinointia ja myyntiä uudistumaan ja yhdistymään. Markkinointijohdon pitää pystyä mahdollistamaan myyntiä ja osoittamaan vaikutuksensa suoraan myynnin onnistumiseen. Mikä on modernin ostamisen dynamiikka ja miten markkinointi voi tukea myyntiä proaktiivisesti ja samoin myynti markkinointia? Teeman asiantuntijana toimii MMA:n Myynnin lähettiläs Oona Kankkunen, joka suhtautuu intohimoisesti modernin myynnin ja kaupallisen yhteistyön parantamiseen yrityksissä.
Markkinoinnin mittaaminen – analytiikkatiedosta liiketoiminnan johtamiseen
Markkinointijohdon tehtävä on todistaa oma ja tiiminsä työn vaikuttavuus. Yrityksen johtoryhmä ja omistajat odottavat oikeutetusti markkinoinnilta vaikuttavuutta, joka näkyy liiketoiminnan luvuissa. Samaan aikaan säästöpaineet ja toimintamallien muutokset – esim. järjestäytyminen revops-tiimeiksi – muuttavat markkinoinnin roolia ja toimintaympäristöä. Teeman asiantuntijana toimii markkinoinnin asiantuntija ja yrittäjä Jussi Junikka (Fulmore).
Miksi personointi on markkinoijille menestyksen edellytys vuonna 2025
Mitä jokaisen markkinointijohtajan on hyvä ymmärtää ja tietää personoinnista: miksi personointi ei ole enää vain mukava lisä, vaan välttämätön osa markkinoinnin menestystä vuonna 2025? Sparripajassa käydään läpi, miten yrityksessänne hyödynnetään personointia tällä hetkellä – ja onko olemassa parempia tapoja auttaa tunnistamaan, aktivoimaan ja konvertoimaan käyttäjiä eri personointitaktiikoiden avulla. Teeman asiantuntijana toimii Olli Lehtisalo (Leadoo), joka on kokenut myynnin, markkinoinnin ja viestinnän ammattilainen.
Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton. MMA on Myynti- ja MarkkinointiKollektiivin pääyhteistyökumppani. Yhteisenä päämääränämme on tehdä yhdessä Suomesta entistäkin parempi myynti- ja markkinointimaa.